بیا تو , دم در بده
بیا تو , دم در بده

بیا تو , دم در بده

رشته کامپیوتر

یه چیزی رو میخوام باز کنم

(تقریبا پیرو پست قبلی)

در مورد نگاه مردم به کسی که رشته مهندسی کامپیوتر میخونه

 

 

متاسفانه نگاه مردم به این رشته نگاه اشتباهیه

این رشته هم مثل همه رشته های دیگه درسای تخصصی و خاص خودشو داره

مهندسی نرم افزار و تولید نرم افزار خودش یه فرآیند طولانی و تحلیلی داره

تولید نرم افزار یه فرآینده چرخه طولانی مدت داره و یه تخصصه

شاید فرآیند تولید یه نرم افزار نزدیک دو سال طول بکشه

حالا شاخه های دیگه دیتا بیس که مربوط میشه به ذخیره سازی داده ها خودش یه تخصص دیگه داره

هوش مصنوعی و معماری و بحث های پیرامونش خودشون  بحثای دیگه هستن

سخت افزارم که یه حوزه جداست کلا

حالا طراحی وب و شبکه هم تخصصای دیگه هستن که باقی برو بچز هم با کلاس رفتن واردش میشن 

و حالا خیلی مباحث دیگه

خیلی از مردم فکر میکنن کسی که کامپیوتر میخونه تعمیرکار کامپیوتره نصاب ویندوزه 

شاید بخوام مثال بزنم تقریبا نه نحقیقا مثل اینه از مهندس مکانیک در مورد مکانیکی ماشینت سوال بپرسی

بعد اگر سوالی رو ندونی میگن پس تو چی خوندی؟ چی بلدی ؟مهندس نشدی هنوز؟

من که ادعایی در مهندسی ندارم همیشه هم گفتم تا مهندس شدن راه ها باقیه

( منظورمم از مهندس، صدا شدن با این لقب نیست داشتن توانایی ه )

ولی منم درسای تخصصی رشته خودمو بلدم چیزایی که ممکنه برای عموم مردم سوال نباشه 

(چرخه تولید نرم افزار رو بلدم، کار با  چندین مدل سیستم مدیریت پایگاه داده بلدم،برنامه نویسی و  طراحی وب بلدم و ...)

(تو اینام ادعایی ندارم مطمئنا و خیلی چیزا نمیدونم هنوز)

حالا اگر من بلد باشم مشکلات کسی رو هم حل کنم این برمیگرده به دانش عمومی حوزه کامپیوتر

خیلی هم عالیه این دانش عمومی

منتها ممکنه من به یه مشکل برخورده باشم بلدش باشم هزارتاشم بلد نباشم

شاید اصلا یکی رشته اش این نباشه

اما بتونه خیلی فوق العاده همه مشکلات دیگران رو حل کنه

داشتن این دانشه خوبه ها اصلا عالیه بودنشم مهمه

اما این دانش عمومی سوای این رشته ست 

البته من از مورد سوال واقع شدن شدیدا استقبال میکنم ها

چون باعث میشه برم دنبال اون سوال و کلی مطلب جدید یاد بگیرم که تا الان بهش برنخوردم

و اون سوال کامل تو ذهنم نهادینه میشه

منظورم طرز سوال پرسیدنه ست و واکنش های بعدی

امیدوارم منظورمو رسونده باشم

دنیای این رشته خیلی وسیع شده خیلی زیاد 

هرچی میدویی نمیرسی 

نگاه کنید همین آقای عظیمی که تو این رشته مطمئنا خیلی حرف واسه گفتن دارن چی نوشتن :

بنده مهندس نرم افزار هستم نه نت ورک 

حتی توی بحثای تخصصی هم کسی که یه تخصص رو داره ممکنه اونیکی رو نداشته باشه

یا ممکنه تو بعضیا عمیق تر باشه و تو بعضیا سطحی تر...

(مثلا تو شاخه مهندسی نرم افزار ما اصلا واحد اصلی درست حسابی برای شبکه نداریم

شبکه بیشتر توی حوزه ای تی مطرح میشه

حتی کنکور ارشدم توی آزمون آی تی شامل شبکه ست نه نرم افزار

من خودم درس اختیاری امنیت شبکه داشتم

که حالا بیشتر شامل الگوریتم های رمز نگاری شبکه و تصدیق هویت و اینجور چیزا میشد

همون درسای تخصصیشم خودت باید بری و بدویی دنبالش اگرنه که از واحدای دانشگاه کلا جز سطحی از مطالب چیزی به دانشجو نمیرسه)

چقد حرف زدم :|

ببخشید اگر خسته تون کردم  :)
پست فکر کنم برای اونایی که میخوان انتخاب رشته کنن مفیدتره =))


نظرات 3 + ارسال نظر
تورج امین فر شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 19:53 http://chata.blogsky.com

رشته کامپیوتر رشته خوبیه

بله خیلی خوب شیرین گسترده ...
لازمه اش تلاش خیلی زیاده

محمد شنبه 24 مرداد 1394 ساعت 20:04 http://fastmarket.blogsky.com

مهدی پنج‌شنبه 2 مهر 1394 ساعت 20:47 http://gitare.blogsky.com

حرف دل مارو زدی

واقعیتیه که وجود داره ...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد